10 mars 2009

They Might Be Giants "Never go to work" : chanson de la semaine #1

The 7 days of the week
On Mondays I never go to work.
On Tuesdays, I stay at home.
On Wednesdays, I'm never feeling fine,
Work is the last thing on my mind.
On Thursdays, it's a holiday,
And Fridays I detest.
Oh it's much too late on Saturday,
And Sunday is a day of rest
.”



"Les lundis, je ne vais pas travailler / Les mardis, je reste à la maison / Les mercredis, je ne me sens jamais très bien / Je n'ai vraiment pas la tête au travail / Les jeudis c'est congé / Les vendredis, vraiment je déteste / Les samedis, c'est déjà trop tard / Et Dimanche c'est le jour de repos."

They Might Be Giants, groupe pop rock de New York formé en 1982.
Article Wikipédia en français et en anglais, Page MySpace
http://www.myspace.com/theymightbegiants